Monday, February 7, 2011

cerita sebuah kerusi




aku sebuah kerusi.






ah, aku cuma sebuah kerusi.

20 comments:

ghost writer said...

ah,kalau aku manusia mesti aku teguh berdiri.

waz said...

u want another side of the story?

aku kerusi yg diguna ibu bila lelah, di guna murid bila mentelaah, diguna adik bila tak capai tinggi, diguna penunggu bila menanti, aku kerusi, tempat berehat, aku kerusi yg menyaksi ragam manusia yg pelbagai. aku kerusi gah, aku kerusi tempat raja. aku kerusi patah, aku pernah gagah menampung berat yang sarat.

sekian terima kasih hanis.

Hanis Manis said...

@ghost writer: ya, kalau aku tak kudung ditengah jalan.

Hanis Manis said...

@garisgarishalus: that is so cool. i couldnt write like that. thanks babe. :)

Valossa Vicious said...

Kerusi anda empat kaki jatuh juga. Apalagi aku yang dua kaki.

Can't really get the underlying meaning la Ms. Hanis. But it got me chuckling. That chair is simply cute.

Hanis Manis said...

hahahaha. setiap kali i lukis benda yang jatuh terbaring mesti macam melanggar hukum graviti kan? haha.

kassim said...

kick the chair right down under me, leave me hanging alone in misery.

Hanis Manis said...

fuhh.

FH said...

cerita aku sebuah kerusi ke? macam karangan time darjah 4 dulu. aku sebatang pensil. huhu

kerusi da banyak bentuk. mesti takde idea kan? hahaha XD

ashraf said...

apekebende ni hanis -_-"

Hanis Manis said...

@FH: kan.




@pekan: kerusi yang melanggar hukum graviti.

melon. said...

at least bukan kerusi plastik.

Hanis Manis said...

ya. at least kerusi tu berat.

SiSagaPutih said...

errr..

in a way, ur post make me laugh

Hanis Manis said...

mesti sebab drawings i buruk kan? kan?? kan?? hee. i'll take that as compliment. :)

SiSagaPutih said...

not that..
the story tu, kerusi tu kecewa yg dia hanya kerusi lalu dia sugul..

Hanis Manis said...

yay! u faham!


tapi tu lah, dia tak tau yang walaupon dia cuma sebuah kerusi kayu, dia berguna. buat apa menjadi kerusi elektrik kalau menghabiskan letrik? betul? :)

belle said...

Thanks to SiSagaPutih, baru i tahu maksud post neh hanis :)

Sememangnya otak anda cool even tak perlu m'garang :)

The Rebel Kid said...

ini masih boleh dianggap sebagai sebuah sajak.

sajak kerusi dua kerat. haha!

kesian kerusi itu. mungkin dia patut cari sebuah meja sebagai tempat untuk bersandar. :p

Hanis Manis said...

@belle: haah, thanks to her. ish, kalau otak sya boleh mendengar, pasti dia kembang. hee.




@RebelKid: ya, mungkin. tapi kerusi itu berdikari orangnya. ;)