Sunday, September 19, 2010

superb eid's chronology

btw, facebook boleh jadi sangat sangat menyakitkan hati.
tak rasa begitu?

First Eid, 10 September 2010, One Utama, TTDI.

Hanis Fahmy: kebaya nyonya, batik sarung and a pair of predictions high heels.
Hatiqah Fahmy: cotton baju kurung with superb body cutting and a pair of cotton flat shoes.

"kakak jom lari bukak kasut nak?"

"jom!"


the fact we are at the ground floor of new wing to get to the upper floor of old wing. woaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh. and yes, we really really run, mind you. we ran like bitches getting free condom and free F. haha.

hey sister, i had a great time running. despite semua orang pandang and laugh at us, we get there on time kan? high five!

and and lucky kita both had a red nail polish dekat kaki kan? baru nampak cam rare plus classy. haha.

oh yah, the reason of it is, kitorang dah lambat masok cinema do. :D



i lupa tangkap gambar my sis. sighhh. kena banyak makan kismis ni.
but she really is gorgeoussss. macam kakak dia laaa. lalalalalalalaalala.

i hate you, shoes.

Second Eid, 11 September 2010, Kg Bukit Cherakah, Ijok.


Hanis Fahmy and beloved closest cousin, Ridwan.

Wan: jom kita main kahwin kahwin nak?
Hanis: nakkkkkkkk! tapi, siapa nak jadi anak kita?

Wan: eh, baru kahwin mana ada anak. kita kena tidor sama dulu!

Hanis: ooooooooooo okey okey.

that was 10 years back.

we are really close. superbly close. we slept together, memancing together, panjat pokok together, mandi together *OMG*, everything was done together.

now, after 5 years of not going back kampung, wei asal kau dah lain do?

dah tinggi, dah ada janggut sikit sikit, suara dah lain, waaaaaahhhh, kau dah besar. handsome betol. :)

ish gila malu do aku ngan kau. tak tau mana nak letak muka. kenapa laaaa kau duduk kat depan aku, nak makan kuih raya pon segan. haisshhh. tah hape hape tah kita dulu en? haha.

aku ingat lagi, dulu kita rapat mampos en. sampai mak kau dah anggap aku macam anak dia. ajar aku buat kuih, potong bawang, lipat karipap *errr i mean yang lipat kat tepi tepi tu, tak tau nak panggil apa*. bapak kau pon selalu bawak aku naik jip pastu main main kat kandang kambing dia.

bila nak balik KL, mesti aku rasa sedih. sebab tak dapat nak main dengan kau dah. dalam kereta mesti nangis pastu buat promise dalam diri, cuti nanti, aku nak balik lagi. but tu lah, masa tu cepat je berlalu. kau masok asrama, aku masok asrama, kau belajar kat sini, aku belajar kat sana, haihhh.

no no stop it hanis. stop blaming others. kali ni, aku tau, aku yang salah, aku dah lama sangat tak balik kan?

Sekarang aku dapat tau kau dah kahwin, dah ada anak sorang, Afiqah Amani.

wooooooooooooooaaaaaaaaaaahhhhhhhh feeeewwwwwwwwwwiiiitttttttt!

orang orang tua kata, masa kecik kecik jangan main kahwin kahwin, nanti lambat dapat jodoh. sekarang kita dah tau, sah diorang tipu. kau baru 21, dah ada anak satu. darn it, sumpah aku jeles.

emmm, aku tau sekarang kau dah jadi bapak orang so kau tak mungkin baca blog aku, tapi ada benda yang aku nak bagitau kau tapi tak terkata that day. yelah, terharu sangat kan. sebak gila tak sempat pergi kenduri kau.

aku just nak cakap, semoga rumahtangga kau berkekalan sampai bila bila. and and sebenanya, aku yang curi anak ayam kau dulu. hee.

wei wan, kau patot tunggu aku do, ha tengok sekarang ni, tade sape pon nak kat aku. isk.


purple is awesome.


Third Eid, 12 September 2010, homesweethome.

bored. bored. bored.

tade sape pon nak ajak gi raya ke?
*sigggghhhhhhhh*

tengok Tv, makan kfc, tengok tv, window shopping, tengok tv, baca mastika, main game, tengok tv, baca mastika, makan kfc......
*double sigggghhhhhhhh*

Haqim Fahmy and Hatiqah Fahmy went to Hadyai. *triple siggggggggggghhhhh*



Fourth Eid, 13 September 2010, Keramat, KL.


Hanis Fahmy; Kuala Lumpur, Malaysia.
Haqim Fahmy; Hatyai, Thailand.


"happy birthday to you! lalaalalalalala. makn ubi kayu! lalallallaal! happy birthday to you!"
"haha. sengal. ingat pulak birthday aqim?"
*aku tau dia perli*
"mestilaaaaa. abang sorang je kot. best laaa tu celebrate kat sana? jeles mampos do!"
"wei mestilaaa best wei! beer pon murah, awek pon cun! hahahaha"

"eleh whatever lah! booo!"
*sambil buat muka annoying and harap dia nampak*
"tak yah jeles sangat laaa. nanti aqim bawak balik sat katon eh? haha. bye!"


klik.

darn it abang. benci oh.
happy roxx 20th birthday, Al-Haqim.
XOXO.

.................................................................................

oh btw, rumah keramat is rumah atok belah mama. he's divorce with my nana and married another woman. dah lamaaaaaaaaaaaaa sangat tak balik, anak dia pon dah 18 tahun. haha.

so maknanya, that girl is my mom's sister which mean she's my aunt lah kan?

woaaahhh. that is sooo freaking weird.

.................................................................................

errrr dah habis dah raya. for me lah. see the irony? it ain't that superb after all kan? heee.
aku dah kata, raya tak meriah dalam family aku. kau patot bagi aku balik kampung kau do.


Happy Eid people. Maaf Zahir Batin.


update: masa aku tulis entri ni, mak aku kol cakap ada orang nak masok minang. bahahhaha. buta kot orang tu. ha berani laaa kahwin ngn aku, beli makan luar hari hari! :D

3 comments:

ezza. said...

"facebook boleh jadi sangat sangat menyakitkan hati."
couldn't agree more babe.

raya next year meh dtg kampung i.
boleh mandi parit. HAHA

Hanis Manis said...

fb sux. indeed. bila bukak, bkn rasa happy pon. rasa annoyed.

fuyooooooooooooo mandi parit. ada ikan puyu x? hee.

-chotte- said...

truly agreed fb is SUCK..! :D
bt then..na JEJAK KASIH nan schoolmate rendah2 even tadika pon lehh jmpe o0o0o..
;)

gila GANAS beli makan luar hari hari..
cmne na jadi BAKAL i ni??
HAHA.
:D